Over ons

Wie zijn we

V.O.F Noardvlet is begin 2006 opgestart door de gebroeders van der Veen en is gevestigd in een modern bedrijfspand aan Hoekseize 18 in Workum. We beschikken over een professioneel ingerichte lasloods en timmerwerkplaats.

Wat doen we

Ons bedrijf richt zich vooral op het bouwen van stalen schepen met een no-nonsense karakter met een klassieke – en/of bedrijfsmatige uitstraling. Daarbij maken we gebruik van de huidige moderne technieken zodat een degelijk en betrouwbaar schip ontstaat dat zich leent voor vele doeleinden. Met een door Noardvlet gebouwd schip hebt u dus echt iets unieks in handen! Een aantal ontwerpen bouwen we in serie zoals bv. de Noardvlet in lengtes van 5 – 10 meter gebaseerd op de “Blomvlet” uit Hindeloopen. Hiervan proberen we altijd een aantal casco’s op voorraad te hebben. Voor de uitvoering zijn we flexibel en is er keuze voor bv. een buiskap, een zelflozende kuip, aanpassingen t.a.v. de voortstuwing. Alles kan (bijna) gerealiseerd worden en wordt met dezelfde precisie uitgevoerd. Hierin ligt ook de kracht van ons bedrijf. De ‘zondagsvaarder’ die op zoek is naar een eenvoudige boot aangedreven door een buitenboordmotor of hij die een professioneel (werk)schip zoekt voor de vaart op de waddenzee, beide kunnen ze bij “Noardvlet” terecht. Onze schepen hebben echter 1 ding gemeen: Ze zijn uniek! Daarnaast bouwen we op verzoek ook andere ontwerpen als onder andere de stevenvlet (ontwerp Jelte Lageweg) en de Noordkaper (ontwerp Martin Bekebrede). Naast het bouwen van stalen schepen kunt u bij ons terecht voor licht constructiewerk al of niet met houtafwerking.

Bouwproces

Alle schepen kunnen worden geleverd in verschillende stadia van afbouw van casco tot compleet vaarklaar. Het gehele bouwproces vind plaats in onze werkplaatsen aan de Hoekseize in Workum. Op basis van een ontwerp wordt het te bouwen schip op ons bedrijf in plasmagesneden staalplaten aangeleverd die tot op de millimeter nauwkeurig zijn. Hierdoor ontstaat tijdens de bouw een heel strak lijnenplan wat het oog en de vaareigenschappen ten goede komt. Het lassen vindt plaats in onze laswerkplaats. Na de cascobouw wordt het casco geconserveerd en in de verf gezet. Hierbij passen we een verfsysteem toe wat haar waarde in de offshore bewezen heeft. Dit systeem op basis van chloorrubber biedt een goede bescherming tegen de elementen en is onderhoudsvriendelijk. Vervolgens wordt de techniek ingebouwd (stuurinrichting, elektrotechnische installatie etc.) en wordt de motor geplaatst. Het timmerwerk vindt plaats in onze timmerwerkplaats. Voor grote bouwprojecten hebben we een samenwerking met Heerlien Klassieke Schepen die dan voor ons het timmerwerk verzorgd.

Klik hier voor een impressie van het complete bouwproces.

 
 
  Disclaimer   Sitemap